Hos LiveGPS.dk tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os retten til at ændre i priserne med 30 dages varsel. Der tages forbehold for udsolgte varer.
LiveGPS ApS modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og ex. moms (undtagen forsikringsgodkendt GPS tracker, som er inkl. moms). Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.
LiveGPS.dk tilstræber at afsende ordre indgået inden KL.13.00 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag, Levering indenfor 2-3 dage.
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret eller ombyttet, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i ”rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. LiveGPS ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til: LiveGPS ApS Husby Alle 19 2630 Taastrup. Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.
Der gives 14 dages fuld returret på varer/services købt i vores webshop. Perioden regnes fra den dag; – Hvor du modtager ordren. – Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en afta-le om flere forskellige varer, bestilt i en ordre, men leveres enkeltvis eller i flere omgange. – Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele. – Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode. Returneringsomkostninger skal du selv erholde. Inden 14 dage regnet fra modtagelsestidspunktet skal du give meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr. mail på Info@livegps.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til vi har modtaget den retur. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standard levering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benytte-de ved den oprindelige transaktion, med mindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Abonnementet fornyes automatisk efter 11 måneder eller den oprindelige valgte periode. Såfremt du ikke ønsker at fortsætte dit abonnement kan du til enhver tid, senest 30 dage før din abonnementsperiode udløber opsige aftalen. Det gælder både for privat- og erhvervskunder. Da GPS enhederne er til leje skal vi have modtaget enheden/enhederne senest 14 dage efter opsigelsen. Refundering af forudbetalt abonnementet tilbydes ikke. Hvis en kunde ændrer abonnementstype eller hvis kunden tilkøber flere produkter midt i en periode, udløser det en ny abonnementsperiode. Hvis abonnementet ønskes opsagt skal dette enten ske via ”Kundelogin” på LiveGPS’ hjemmeside (en kvittering modtages) eller skriftligt ved at sende en mail til LiveGPS på info@livegps.dk med angivelse af navn, adresse og telefonnummer og lukker for kundens adgang samme dag som abonnementsperioden udløber. Hvis kunden sælger eller overdrager abonnementet eller køretøjet som har LiveGPS’ produkter monteret, har kunden pligt til omgående at oplyse LiveGPS om denne ændring i ansvarsforholdet (skal godkendes af LiveGPS). Hvis kunden misligholder abonnementsaftalen i væsentlig grad eller udnytter tjenesterne således at andre abonnenter eller LiveGPS generes, kan LiveGPS ophæve abonnementsaftalen med omgående virkning. Ved opsigelse af abonnement på produkter der indeholder SIM-kort til datatrafik, lukkes SIM-kortene eventuelt først når produktet er afleveret tilbage til LiveGPS. Kunden må under ingen omstændigheder sabotere enhederne. Ved ethvert forsøg på at åbne trackeren eller misbruge den tillægges kunden en afgift på 1.000 kr. Der betales 1000 kr. + moms pr enhed, hvis enheden går tabt eller vi ikke modtager enheden senest 14 dage efter opsigelsen. 10 dage efter forfalden dato vil der komme et rykkergebyr på 100 kr. 20 dage efter rykkergebyret indberettes du til inkasso og evt. fogedretten.
Misligeholdelse af abonnementet eller gentagne sene betalinger kan medføre opsigelse af servicen, uden tilbagebetaling af restperioden. GPS enhederne skal dermed returneres inden for 14 dage fra modtagelsen af opsigelsen, ellers opkræves 1000 kr + moms pr. enhed.
LiveGPS fraskriver sig ethvert ansvar for tab af data, hvilket også gælder under reparation af enhed eller udlevering af ny enhed. Det er kundens eget ansvar selv at lave backup af data der fremkommer fra LiveGPS’ produkter. Virker enheden IKKE som forventet, skal LiveGPS naturligvis kontaktes og en ombytning af enheden vil ske. LiveGPS kan ikke holdes ansvarlig, hvis der i en given forsikringssag forekommer eventuelle afslag fra et forsikringsselskab i forbindelse med genfinding af et køretøj, medmindre udfaldet er fremkommet som resultat af en fejl eller mangel på LiveGPS’ produkter. Det er kundens eget ansvar at sikre sig, at LiveGPS’ produkter lever op til kundens eget forsikringsselskabs krav til genfinding og sporing. Når kunden køber et tracking produkt der er forsikringsgodkendt, er kunden bekendt med og accepterer, at LiveGPS udveksler oplysninger med følgende tredjeparter: 1. Kontrolcentralen/vagtcentralen 2. Kundens forsikringsselskab. De oplysninger der udleveres er navn, kontaktinformation, enhedens trackingnummer, nummerplade, produkttype og alarmtidspunkt.
Alle rettigheder til softwaren tilkommer LiveGPS, herunder GPS-data. Kunden må ikke distribuere den købte software til andre uden skriftlig aftale med LiveGPS. Den købte software må kun anvendes med det antal licensnøgler, som er købt. Licensen må ikke distribueres eller overdrages til andre brugere uden skriftlig aftale med LiveGPS. Hvis licensaftalen brydes kan LiveGPS til enhver tid lukke for produktnøglen
LiveGPS forbeholder sig retten til at ændre softwaren. Ændringerne vil være synlige for kunden via opdateringer.
Alle GPS enheder som udleveres af LiveGPS inkl. tilbehør og simkort ejes af LiveGPS ApS og er kun til lån i abonnement perioden – Enhederne skal returneres ved abonnementets slut. Undlader du at returnere eller er forsvinder GPS enheden, pålægges du et engangsbeløb på 1000 kr + moms pr. enhed.
Benytter du dine GPS enheder udenfor Danmark (Europa), er data inkluderet. Uden for EU betaler du 10kr. (ex moms) pr. MB – Forbruget opgøres 1 gang i kvartalet og sendes som efterregning. Kontakt os for et fast tilbud på udlandsforbrug (Uden for EU).
Når du køber et produkt eller en service hos os, hvor du angiver din e-mail adresse, giver du samtidig samtykke til, at vi kan sende dig markedsføring på mail eller på anden vis.
Du kan altid framelde dig modtagelse af markedsføring i de tilsendte mails nederst, hvor der vil være et afmeldingslink.
Trackeren er som udgangspunkt ikke synlig. Vi skjuler trackeren så den er gemt. Du vil altid vide, hvor den er monteret og placeret (gælder kun flådestyring).
Kørsel i Danmark og hele EU vil altid være gratis. Kører du uden for EU koster det typisk 10-12 kr. om dagen (alt afhængig af hvor meget der køres). Har du megen kørsel uden for EU kan du få en særlig datapakke (fast pris) – Kontakt os nærmere for info.
Som udgangspunkt kan du kun leje trackeren hos LiveGPS. Men hvis der er tale om en større ordre er der mulighed for også at købe trackerne. Kontakt os nærmere herom.
Data gemmes på vores servere som standard i 12 mdr. Ønsker du en længere opbevaringstid kan dette tilkøbes. Du kan altid gemme data lokalt undervejs. Manuelt eller pr. automatik.
Ønsker du særlige funktioner eller integration til andre systemer, kan vi skræddersye løsningen efter dine behov. Kontakte os og hør nærmere.